Fantastisk häst!

Tävlade idag på Salaortens RF, debuterade 1m. Först då jag red på framhoppningen så tyckte jag hindrerna såg höga ut (lite patetiskt, med tanke på att LA dvs 1m på ponny var ingenting för mig.) Men efter att ha hoppat fram lite på en helt fantastiskt häst så kändes det bättre.

Men på banan kändes det dubbelt så bra! Visst, han kom lite nära på två hinder men klarade ut det jättefint! Han har ju en sådan stor galopp, och det var en kombination med oxer - räcke, 2 galoppsprång och den lutade ner. Tur i oturen så kom han nära på första, och höll på att glida ur, men fick med hans ytter så han hoppade det andra fint! Sista hindre var även en mur som de flesta hade problem med, han var lite tveksam, men la om benen så hoppade han den galant! Han hade så jämn och fin galopp igenom allt, samtidigt som han lyssnade bra och gick på framåt, även om han var lite trött för jag råkade börja rida fram lite tidigt, det tog längre tid än vad jag trott.

Är så jäkla stolt över Flunkus, de tre senaste tävlingarna har han gått felfri alla gånger! På träningen i tisdags var han gratis och jag hade inget hopp alls om honom, men nu är han inte till salu, och det kanske går bra ändå i framtiden.

Nu taggar vi för nästa söndag då något annat spännande händer, och sedan den 2a September då nästa tävling är!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0