Insomnia.

Eftersom jag har något underbart som kallas för insomnia, så bävar jag ofta inför tävlingar, dagen innan, då jag ska sova. Då jag tävlade ofta och på ponny så sov jag kanske 3 timmar per natt, och eftersom jag också redan är jättedålig på att äta frukost så gjorde inte det saken bättre. Så tom i magen och i huvudet kunde jag tävla, det gick bra, tills jag hade hoppat klart banan och mådde lagom illa. 

Så på senare år införskaffade jag mig en taktik som funkar väldigt bra; dygna eller sov vääldigt lite dagen innan tävlingen, så man är jättetrött natten till tävlingen och sover bra och länge, vilket faktiskt har funkat för mig.

Därför sitter jag här, klockan 6 på morgonen, fortfarande inte sovit, och väntar ut tills jag kan börja göra grejer, lite för tidigt att börja städa och fixa ordentligt här hemma.. Menmen.

SORF på lördag då, lite smånervös faktiskt, vi ska debutera 1m då, på gräs och allt!! Hoppas han håller sig i skinnet, för idag var han lite halvt galen, rätt för allt och jättepigg och alert.. Lite för alert för att ha gått 1 hårt hoppass och ett hårt dressyrpass, ska trimma lite lätt idag, ev tillsammans med Stina som också ska tävla imorn. Putsa grejer och häst, och sedan försöka fixa iordning sina egna grejer om man har tur!


Flunkus på tävlingen i Hofors sist, fina hästen min ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0