Hemma!

Hej alla glada - och alla inte lika så glada. Nu har jag kommit hem från en fullspäckad och helt underbar helg i Uppsala och Stockholm! Det var varit så himla kul att träffa alla (vi har bott hos vår faster, hennes man och våra kusiner när vi var där. Kanske glömde nämna det.) Nu kommer det lite bilder innan jag slänger mig i soffan och tittar på det senaste avsnittet av Vampire Diaries (kom ut i fredags, men hann inte se det innan jag drog till stockholm asdfg) samt. lite Heartland.
 
Okej, så - fredagen. Hände inte så mycket förutom att jag och Sara dödade lite tid på Centralen innan vi for till Globen vid 10.00. Sedan satt vi där i princip hela dagen, men vi for hem tidigare eftersom att Sara började må dåligt. Nåväl, det vi missade då såg vi söndagen i stället, så det löste sig alldeles utmärkt! Jag lägger upp bilder från Stockholm International Horse Show senare - blir dock inte så många eftersom att jag mest filmade!
 
LÖRDAGEN


Lilja, som är Dimmas (islandshästen som jag hade tidigare) föl - uppfödd av min faster!
Visst är dem lika varandra? Lilja har lite större huvud, men bortsett från det ser man mycket av Dimma i henne. Det var så jäkla kul att få rida henne! Som att sätta sig på Dimma igen <3 (dvs gasen i botten 24/7)

Töltar på Lilja. Så jäkla fin man hon har!

Jag och Lilja!
Det är lustigt hur man aldrig känner sig för stor på en islandshäst. Jag känner mig alldeles för stor för att rida på Ulle (som är 1.45 i mankhöjd), och här sitter jag helt naturligt på Lilja som är ungefär 1.30 i mankhöjd.


Tillbaka i stallet efter ridturen!


Sara och Iris efter ridturen. Iris är också uppfödd av min faster.


SÖNDAGEN


Jag och Iris. Man ser deras gård i bakgrunden. Så sjukt fint!


Mynta, också uppfödd av min faster - hon är så jäkla vacker! Undan Iris.


Iris! Så himla söööt! Ser ut som (och är) världens goaste nallebjörn.


Lilja och Iris kliar varandra.


Sara med sin snygga John Whitaker-tröja.

Söndagens outfit - på väg till Globen!
Och ja, oh my god. Det syns inte så bra på den här bilden, men jag tror inte att jag har något finare i garderoben än min jacka från Kingsland som jag köpte på mässan i fredags. Fick 900 kr (!!) rabatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0