Gårdagens ridpass.

Min häst är verkligen vad man ska säga.. Minst speciell..

I början så var han helt okej i skritten och traven, och han har ju ett väääääldigt stort övertramp i skritten, vilket jag vet. Vi fokuserade mer på att han skulle hållas i en bra form i en bra takt, och att han skulle använda rygg och bak. Men i galoppen dog han helt, spelade ingen roll hur mycket jag använde skänklarna, så han gick och hämtade ett par sporrar för att pröva.
Det gick inte alls, han vart bara irriterad och stod på stället och hoppade, första gången jag prövade något annat än korta ponnysporrar, så jag var själv lite rädd att använda dem.
Vi hämtade ett dressyrspö istället, petade lite lätt på baken då han saktade ner, först hade vi en fin liten kamp. Jag petade lite lätt med spöet, han kickade tillbaka, det pågick tills han inte brydde sig mer, första gången han gett sig, score!
Så i galoppen sen var han riktigt fin! Jobbade på och höll en bra form i slutet. Vi kom sedan fram till, då jag fixade håret för de föll över ögonen och släppte ena handen, att han går fram då man släpper tyglarna, och saktar av då man skänklar.. Och att han tycker det är väldigt jobbigt att sätta bakbenen under sig, men det ska vi jobba på!

Sen då vi travade i slutet var han såååå otroligt fin! Höll sig i en stadig form, med ett bra påskjut bakifrån och var riktigt harmonisk, det kändes så bra där.


Finkus innan ridpasset ♥


Kommentarer
Postat av: Natalie

"Pannluggen" <333

2012-01-21 @ 22:37:44
URL: http://Hakkila.wordpress.com
Postat av: Paulina

Vilken pannlugg :DDD?

2012-01-22 @ 10:29:48
URL: http://creole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0