Så förbannat tråkigt

Jag tycker att det är så jävla tråkigt att människor vill ta ifrån Rolf-Göran Bengtsson det här priset. På Facebook uppdateras statusar med att idrottsgalan borde bojkottas och att det var rent ut sagt en skandal att RGB fick Jerringpriset. Jag blir så förbannat less. Är det verkligen möjligt att människor kan vara så insnöade och trångsynta? Tydligen. Jag skulle aldrig komma på tanken att förlöjliga och skratta åt någon som har vunnit Jerringpriset, vare sig det är en skidåkare, ishockeyspelare, handbollsbrud eller fotbollslirare. Men varför rasar så många människor när en en stor figur inom ridsporten får äran att ta emot ett pris som detta? Vad är det för fel på er?

Det här, om något, visar hur stor ridsporten är i Sverige. Hur ignorerat ridsporten har blivit av andra idrottsmän såväl som media. För det säger väl ändå något att Rolf-Göran Bengtsson fick 44% av rösterna? Eller hur?

De som aldrig har kommit i kontakt med hästar har inte den blekaste aning om vad det innebär. Ni inser inte hur mycket blod, svett och tårar som spillts mellan åren i strävan att bli det bästa man kan vara. Hur mycket styrka och tjurighet det har tagit för att bygga ett band mellan en människa och ett djur som väger 600 kilo. En lagmedlem och en partner som du inte kan utbyta ord med. Ni inser inte koncentrationen och hur exakt man måste vara för att ta sig runt en bana, utan att fälla en bom. Där det minsta felsteg kan ha enorma betydelser.

Men hela ridsportsvärlden inser hur små och trångsynta ni är. Vi skrattar i era ansikten, då ni inte har den minsta aning om hur vi är och vad som har gjort oss till de vi är. Jag antar att ni känner ni er riktigt jävla dumma just nu. Det skulle jag också ha gjort om jag var lika trög som er.

Om ni är så besvikna så kanske ni skulle ha lyft luren och röstat på er favorit istället?
Seriöst. Sluta whina och skyll er själva. Det är pinsamt och patetiskt.

Kommentarer
Postat av: Hannis

Bra inlägg! Du borde försöka klämma in en kurs i journalistik eller liknande för du är verkligen grym på att uttrycka dig i ord! Jag menar hur kul vore det inte att vara skribent på en hästtidning?? :D



Hur som helst, tror du detta (http://tyras.se/2012/01/16/rosta-pa-rolf-goran-bengtsson-jerringpriset/#comments) kan ha något att göra med att han vann? Med tanke på att hon har ca 47 000 unika läsare per dag x) Jag menar inte att han inte är sjuuukt duktig och inte förtjänar sitt pris utan det vara bara en intressant reflektion :)

2012-01-20 @ 18:02:12
URL: http://lifeofhannis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, aw. Tror dock inte att journalistisk är något för mig. Kan knappt hantera stress what so ever, haha. Håller mig till mina halvavslutade noveller <3



Jo, nog kan det vara så. Men jag tror att insatsen från Ridsportförbundet, Hästmagazinet och Equipage (få bland många) som har upplyst i princip hela ridsport-Sverige om att RGB skulle vara med i Jerringpriset väger in lite mer. Dem har ju trots allt hållit på sedan november förra året (:

2012-01-21 @ 09:34:05
URL: http://creole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0