dagen med ett litet d.


(gammal bild)

Denna lilla skruttponnyn red jag idag! Skrattade rätt mycket då jag gjorde det, var ju över 1 år seda jag var uppe på hennes rygg. Det var verkligen stor skillnad från Finken nu märker jag! Kortare steg, mer explosiv, och mycket mer go och bus! Har saknat det lite också, ponnyn stod ju mig väldigt väldigt nära. Jag ångrar inte alls att vi sålde henne, för hon har det riktigt bra där hon är just nu, kunde inte ha blivit bättre.

Finken galopperade jag runt zonerna, han var riktigt fin och riiiiktigt trött efteråt, haha, stackarn! Han fick gå på i ett friskt tempo i galoppen men med bakbenen under sig, samtidigt som han fick koncentrera sig att lyfta på hovarna då det var lite knöligt underlag, men han var tokigt fin också! Han var vääldigt svettig och väääldigt trött efteråt, men han var nöjd med sig själv, och jag var nöjd med honom.

På tisdag är det "tävling" igen, vi taggar det väldigt mycket!


En bild på Finken från i höstas får ni också, för att jag är generös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0