Dagen.

Har varit.. Händelserik.
Morgonjouren gick på utan några händelser, ut med alla hästar och fixa iordning, klappart och klart runt halv 8 / 8 ungefär! Eftersom jag är sämst på att äta frukost, samt att jag skulle träna lite senare, så åkte vi hem och käkade frukost och så. Sen var det bara att åka tillbaka igen för att träna.

Finkus var väldigt dryg i början av ridpasset, och jag hade inte riktigt tålamodet i början, sölade bara och lyssnade inte alls. Sen tog jag spöet i handen tillsist, och då gick han på mycket bättre. Vet inte hur många gånger jag red igenom LB:1an haha, men sista gången var han riktigt fin! Bortsett från ett smärre missöde från min sida, då de har suttit bokstäverna dumt i ridhuset (så då vi kortade av det till 40m banan, så vart bokstäverna helt åt helvetet.) och det är ju dem man ska rida efter.. Han bytte bara från vänster till höger galopp, inget stort, men sådant får inte ske då man tävlar!

Sen efter man fixat klart efter träningen, så dem som vi delar hage med kom i sista minuten att dem verkligen inte kunde ta in hästarna.. Ja men det kunde man väl säga lite tidigare? Annars skulle hästarna få stå inne från klockan 1, vilket inte är schysst på någon plan alls..

Så ut igen vid 5 och plocka in dem och fixa lite mer, och äntligen är man hemma! Men ingen rast och ro för det, för nu tvättas det i tvättstugan. Min chef ringde tidigare också, mer arbetstimmar, jobbar på måndag också. wohoooo! Jobbar nästan lika mycket som en heltidsanställd de kommande 3 veckorna, men jag klagar inte, caaaash.


Charmiga lilla Finkus får stå för dagens bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0