Missbrukare av...

Kommatecken,
but whyyyy?

Jag är ju en person som gärna skriver. Främst noveller dock och aldrig debatter på internet. Den enda gången jag orkat uttrycka en åsikt på internet var när Rolf-Göran Bengtsson vann Jerringpriset, varav ett stort antal med människor bevisade sin glesa kunskap när de uttryckte sig negativt om vinsten. Har fortfarande inte släppt bristen på respekt och moral som blommade fram i svenska folket sen den veckan. Men det är historia nu, för RGB vann och ridsporten pissade på er!

Men nu kom jag bort från ämnet. Det jag tänkte säga med det här inlägget är att jag älskar och missbrukar kommatecken. Om jag någonsin kommer på att jag ska posta mina noveller här på bloggen så kommer ni förstå vad jag menar. Men inte nog med det! Jag känner mig lite som en hater idag, efter att ha skrollat igenom nyhetsflödet på Facebook. Jag inser efter att detta är gjort att jag HATAR när människor inte kan sätta ut kommatecken. Hatar också när folk särskriver, använder irriterande förkortningar (som "å" i stället för "och"; ser så sjukt bondigt ut) och inte vet vad punkt är, men det kan vi ta någon annan gång. Jag tror att det som gör mig mest irriterad är att dessa personer helt enkelt inte fattar vad grammatik är och jag blir fan galen!

"Ja men fy fan ska man ta en bärs å sätta sig framför lule matchen nu då hoppas dem där från fjollträsk åker på spö och slickar lite is så dem fastnar med tungorna."
VAFAN?!! Sitter med stora ögon och en sjukt arg min, varenda gång jag ser en uppdatering som den här. Okej, den här är något överdriven samt. biten om att "fasta med tungorna" är ditskriven, mest för att inte någon ska ta illa upp. Dock hade det varit kul om dem hade skrivit dit den. Kanske inte hade hatat statusen lika mycket då!
Men alltså, statusarna ser ut ungefär såhär! Det är ju helt jävla sinnessjukt! Jag vet inte hur många jag har blockerat från mitt nyhetsflöde för att jag ska slippa se deras irriterande statusar, som är så förbannat intetsägande att jag har lust att kasta datorn i golvet.

TEARS


Sådär. Nu känns det mycket bättre efter att jag har fått skriva av mig! Joooooy.
Och med det ska jag sluta whina. Ska bänka mig framför TVn nu efter en lång dag på jobbet. Ska bli skönt att få sova ut i morgon och få sätta sig ner med statistiken.

Ser ut att vara ovanligt dryg här! Finfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0