ATLA

Såg klart denna serie i onsdags under lunchen. Har följt den ett riktigt bra tag, sedan säsong 2 börjades sändas (så det är sen 2006) Men jag har aldrig riktigt kommit runt till att se säsongsfinalen, dvs de 4 sista episoderna. Varför? För jag visste hur det skulle sluta, och jag gillade inte det avslutet. När jag väl ser på säsongsavslutningen, visserligen på mobilen, men med riktigt bra hörlurar så man hör, och ser allt, så måste jag säga att jag har blandade åsikter.

Slutet var riktigt dåligt, som sagt, inte det jag hade förväntat mig på en serie som gått in och gett mycket från börja, till att falla platt sista episoden. Då talar jag om fighten mellan Aang och Fire Lord Ozai. Den var inte så som jag hade hoppats på.

Det jag måste verkligen ge credits för, är hur de porträtterat Azula i slutet, hur man verkligen ser henne bryta sönder och samman. Att gå från en iskall suprerior bitch, som tror att hon har hela världen runt hennes finger, tills hon står där ensam, och försöker desperat klamra sig fast vid det lilla hon har. Det är suveränt röstskådespelat, och ännu bättre hur det är uppmålat. När man får se Azula i sitt rum, försöka göra iordning sig själv för sin egna cermoni, tills att hon slåss mot Katara i slutet, är så perfekt att det knappt finns ord; det var de som gjorde att slutet, plus då Toph, Sokka & Suki är i luften och ska ta ner "the airfleet", är så fantastiskt. Men som sagt, fighten mellan Aang och Fire Lord Ozai drar ner allt, och desamma i slutet, hur allting verkligen är "slutet gott allting gott."

Jag har sedan början, varit ett troget fan av Zutara. (Zuko x Katara) och jag, som nog många fler, trodde helt ärligt att de skulle sluta så, då upplägget var välidgt genomgående, vilket jag märkte då jag kollade om den för att se season finale, men såklart så ska det alltid finnas hakar och elakheter..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0