Annorlunda hoppträning.

Idag hade jag hoppträning tillsammans med Stina för Rebecca, och på dagens schema stod en lite annorlunda hoppträning. Vi fick nämligen bara rida med en hand! I uppvärmningen så skulle vi flytta och rida på volter med en hand och få dem uppvärmda och fina, och sedan fick vi hoppa lite hinder med två händer bara för att få känna på lite, men sedan var det slut på det, endast en hand gällde!

VI fick hoppa mycket hinder ur sväng för att träna på att vända hästen för skänklarna och inte tyglarna, använda mycket ben och säte för att få bra linjer och inte flyta ut. Även en långsida med travbom - studs - 1 galoppsprång - 2 galoppsprång - 5 galoppsprång. Även mycket studs och distanser ur sväg. Även dogleg och galoppera på rakt spår - volt tillbaka och ta ett hinder på vägen.

Riktigt roligt var det! Fick en sådan himlans bra känsla hela tiden. Jag red även mycket bättre på långsidans distans, och Finken var så jäkla fin då jag bara använde ben, säte och vikt för att svänga. Han var hela tiden med på noterna och gillade bara läget, och jag själv red så mycket bättre! Detta måste ha varit den roligaste träningen på länge. I slutet fick jag hoppa en bana upp till 110 med en hand, och det var den bästa rundan jag haft! Var så nöjd med hur han var, tidigare då han kommit nära inpå så har han hoppat rakt up och inte framåt, men denna gång hoppade han framåt istället! Sedan då han kommit på en ojämn distans så har han alltid tagit ett extra galoppsprång, inte denna gång!

Jag är så nöjd, det var en sådan lärorig och rolig träning, och Finken var helt fantastisk, känner mig helt extatisk och det känns så bra inför tävlingen på söndag.
 
Puffen och jag i Tierp 2010 får pryda dagens inlägg ♥ Hade en bra känsla den tävlingen också, därva denna bild.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0