Hej och hå..

Idag har det varit full rulle!
Åkte till stallet runt 2 för att ta in Finken, som såklart stod längst bort i hagen och inte riktigt kände för att gå in. Men då han såg mig (sisådär en 20m ifrån honom) så kom han glatt lunkandes mot mig, eftersom han vet att jag alltid har nå gott med mig. Spolade av benen lite fint och stoppade in honom i boxen för att fixa honom.
Red lite lätt i ridhuset, mycket av/påsättningar så han fick igång bakbenen, mycket volter och så i början för han var lite stel. Men i slutet var han finfin! Så skrittade ut en liten sväng efteråt så han skulle få gå igenom sig.

I stallet får jag göra rent häst och grejer, spolade hans ben igen så dem är rena tills imorn så jag slipper stå och borsta lera så det blir damm. Grejerna kom därefter, lagom kul. Tog med mig benskydden hem för att göra rent dem så jag även kan få bort färgen från bommarna som vägrar att gå bort, tur att diskmedel och en disksvamp gjorde susen!
Fick polera stövlarna med skokräm, har även duschat och lagat mat. Känner mig så effektiv idag! Kommer nog sova gott inatt, är rätt trött, hoppas circadinet hjälper nu då, håller tummar och tår! För imorn är det dags för tävling igen, en 1m på Upplands- Västmanlands fältrittklubb, ska bli kul faktiskt. Det som blir lite mindre kul dock är att det blir näst sista tävlingen för i år, och vi som har kommit i så bra form och pondus! (Eller hästen iallafall, mig diskuterar vi inte.)

Nu ska jag se lite TV och irritera folk, sen ska jag läsa lite innan jag sover, tjoflöjt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0