Tjoh.

Hade besök hela dagen igår, och halva idag, så var lite off! Gårdagen spenderades med att käka lunch på Jensens, sedan en tur till stallet och kolla på säsong 8 av Supernatural med Ekorre, då hon inte hade sett de avsnitten som kommit ut, och jag hade inget emot att se dem alla igen.

Idag var vi och kollade på tävlingar, sedan red jag lilla Flunkus som har såååååå mycket energi nuförtiden. Tack vare att han går själv i hagen och måste komma in lite tidigare för annars springer han ihjäl sig i hagen.. Fick rida 1½ timma idag för att få honom någolunda trött.. först 15-20minuter framskrittning, 1h intensivpass med bland annat trav och galoppbommar. I början var han hemsk, bockade, studsade, dansade i sidled och var allmänt dryg. Sen då jag väl fått igenom honom och han får börja gå över bommarna så vart han riktigt fin i slutet! Sedan fick han 15min avskrittning... Och då var han fortfarande inte riktigt trött heller.. Suck, hoppas hans hagkompis blir frisk snart, för annars lär jag behöva lite semester också!

 
Även om jag inte ska klaga på att han fått så mycket energi, då det är kul att rida honom då han faktiskt har orken och viljan att göra saker nu.. Men det blir lite jobbigt i längden då han blir rätt rädd för allt (kastar sig rätt ofta för ingenting, vilket han inte brukar göra.) Samt är ständigt på tårna, vilket gör att han har lite svårt att koncentrera sig i längden..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0