El Cartujano Horse Show

Ja, som jag skrivit tidigare så var vi på en häst show i El Cartujano som ligger lite utanför Fuengirola i Mijas Costa. Vi tog tåget dit från Malaga, och sedan började vi gå dit, men det slutade med att vi tog taxi den sista biten på grund av lite missförstånd.
Hur som helst! Lite bilder:









Seriöst. Så jäääävla snygg häst att jag D-Ö-R.
Här visade dem hur som helst hur man arbetade hästen från marken. Så sjukt häftigt. Piaffe, passage, skänkelvikningar i galopp, piruett etc, etc, och han satt inte ens på ryggen. Så jävla coolt!


Suddig bild, men jag försökte hitta någon bra bild där man ser den här snyggingen perfekta hals <3 Han var så förbannat vacker att jag hade lust att hoppa ner för läktaren, slå ner ryttaren och rida iväg på honom. Haha, nej, men... typ. Eller, ja, faktiskt, nästan så.


Titta bara, vafan...




Sedan fick vi även se lite gammal portugisisk ridkonst.
Man använde sig av käppar och hästar för att valla får förr i tiden, som jag förstod det.

 

Och vi fick även se lite Levade och Capriole! Riktigt häftigt!

Sammanfattningsvis: mycket underhållande show med asdfghjkl fina hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0