Hjärndöd och jävligt irriterad

Precis så känner jag mig.
Det skulle inte förvåna mig om jag kommer på mig själv om någon timme av att jag stirrar in i väggen och dregglar. Jag har pluggat från klockan nio idag, bortsett från fikat på stan med pappa och en sväng till stallet för att se när Sara tävlade.
 
Och...
Jag vet att jag alltid brukar whina om framridningarna till de som känner mig, men idag rann droppen över bägaren. Jag blev så jävla förbannad att jag inte ens visste vars jag skulle ta vägen. Vilken tur att jag kom på det förresten; ska nämligen skicka i väg ett brev till tävlingssektionen och uttrycka hur jävla arg jag är.
 
Jag stod på framhoppningen och skulle hjälpa Sara att hoppa fram.
Så, när D-ponnyerna rider sin omhoppning, så är det en tjej som precis avslutat sin runda (tänker inte nämna några namn), och sedan kommer in i ridhuset (dvs. direkt in på framhoppningen). Hon ställer sig MITT i framhoppningen och gråter av någon anledning som jag inte förstår. Nåväl.

Först av allt: Det är FÖRBJUDET att rida in på framridningen efter att man har ridit sin runda, eftersom att (håll i hatten nu, extrem newsflash på gång) RYTTARE RIDER FRAM SINA HÄSTAR.
Näää?! Är det sant?
Ja, det är det faktiskt. Säkerhetsrisk much om man rider in i ett ridhus där ekipage kommer i galopp längs spåret och hoppar fram. Hur som helst, hon var redan inne i ridhuset och handlingen var gjord, så jag tänkte att hon kan väl få vara där då.

Sedan, när Sara ska hoppa oxern (som hon i princip står framför), så ropar Sara högt: "Oxer!" - som man gör helt enkelt. Tror ni att hon flyttar på sig? Nej, så klart inte. Faktum är att hon börjar rida iväg sin häst när Sara är några meter ifrån, så när Sara försöker styra bort Ulle (som är jävligt het på tävlingar), så rider hon framför henne. Hade kunnat gå hur jäkla illa som helst. Sara får som tur stopp på honom i tid i alla fall. Så, man blir ju måttligt irriterad, men ja; det kan väl hända vem som helst (fast egentligen inte).
Så, Sara tar ett varv runt banan och roper "oxer!" igen. Och när hon kommer mot hindret, tror ni att hon har flyttat på sig då? Svaret är...
NEJ.
Och så höll jag seriöst på att brinna av.
"Men akta på dig då för fan!" Sa jag typ svinhögt åt henne, och först DÅ red hon över till skritt/trav volten som är i ridhuset.

Åh herregud. Jag är så arg just nu att jag inte ens vet vad jag ska ta mig till.
Nummer ett på listan:
- Skriva ett mejl till BRK.

Sedan ska jag laga mat och plugga. Gud vad kul! Min dag blev just mycket bättre!
 
Framridningen på BRK idag.


Insåg nu att min inlägg var så hatiskt att jag bara måste tillägga:

BRK är världens finaste klubb som jag älskar mer än något annat (skulle inte ha tävlat för dem i åtta år och skulle definitivt inte ha min häst där annars) och har gjort en helt fenomenal tävlingshelg! Det vore bara väldigt bra om man kunde göra tävlingsryttarna medvetna om säkerheten på tävlingsplatsen så att det blir trevligare för alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0