Klippdags!

Vill hinna raka Finken innan tävlingarna på torsdag, och för att han börjar få relativ lång päls, så han blir snabbt och väldigt svettig = inte bra då det blir kallt. (samt så ser det rätt fult ut att komma med en halvluddig häst.) Så imorn har jag lånar rakapparaten och ska introducera honom för den!
Håller tummar och tår att han är en snäll häst, för då blir jag en snäll chey.

 
Ska försöka göra likadan klippning som vi alltid gjorde på Puff (halvklippning), men förhoppningsvis så går det lättare på Finken. På Puff så krävdes lugnande för 600kg (den tyngsta varianten med morfin) ögonbindel, bomull + brems, det räckte bara i ca 30 min, så henne fick man verkligen speeeeeeedklippa för att det skulle funka. Hon var totalt rädd för klippmaskiner stackarn.

Så ja, eftersom han är känslig så vill jag hålla ryggen med päls, och korset så han är varm där iallafall. Sköter han sig så kanske jag kör en filtklippning senare på vintern ifall han behöver bli klippt igen! Eller ifall han sköter sig så bra första gången så kanske man försöker sig på en filtklippning!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0