Klippt och skuret.

Ja, hästen vart klippt ändå! Måste säga att han är så jäkla cool att han gör mig mållös.

Startade maskinen i närheten av honom, vi hade träns på och bomullstussar i öronen (han hörde ändå, för då jag kallade på honom i en vanlig röst så lyssnade han så bra ;) för säkerehetens skull. Men han reagerade inte ens på ljudet. Drog maskinen över halsen, ingen reaktion, startade den och försökte klippa, han reagerade inte alls!
Vi fick dock bråka ett tag med maskinen för den klippte inte alls först, men efter att ha vänt på bladen sjuttioelva gånger, oljat in allt så drog jag lite så bladen kom längre ut, och vips så funkade det utmärkt!
Han tyckte det var skönt, sänkte huvudet och njöt av behandlingen. Fick även klippa nacken! Gjorde bara en halvklippning (bild kommer ev imorn) för han hade inte så mycket päls, och jag vill spara päls på baken för att minimera kylan där.

Skrittade ut med Stina sen och invigde mina nya fina tyglar jag blivit tvungen att köpa, tack vare att mina gamla som funkat i över ett år börjar bli lite för dåliga i våtare tider, helsläta i läder, man glider lagom fint med händerna vid fuktigt väder, och överlag nuförtiden.. Vart ett par i gummi i samma färg som tränset, och samma märke, glenngordon.

Såhär ser dem ut, ska ta en egen bild då jag kommer ihåg det ;)

Over and all, imorn blir det lite chill, och på tisdag skoning bak + träning, sen på onsdag blir det att förbereda sig för Strömsholm på fredag, ush, är redan måttigt nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0