Lever igen..

Sådär, då har man halvt vaknat till liv igen efter en fullspäckad dag!

Var iväg och tävlade idag som sagt, i Åsebo, en 1m. Han har ju gått 3 tävlingar på rad nu, och det märktes att hjärnan var lite tuggummi. På framridningen var han fin men lite seg, ville inte ritkigt gå fram ordentligt, men lydde riktigt bra. Jag var ju inte heller på tip-top med min sega hjärna heller, så det var ju en lite taskig kombination.

På framhoppningen var han rätt lustig, då man märkte att han inte vaknat. Då jag styrde mot räcket som låg rätt lågt, så såg han inte det först. Så vid avsprångspunkten, DÅ vaknade han till liv och såg de, och fick ta ett språng som lätt kan få pris för århundradets fulaste.. Han hoppade lite halvtråkigt överlag på framhoppningen, men kände mig nöjd så gick ut och skrittade lite i förväg så han fick pusta lite.

På banan stod det några småhinder uppe i mitten som var sååååå läskiga att man dog! Fast det fick igång hans hjärna lite.. Fick skritta och trava runt lite medans ekipaget innan mig hoppade. Då jag trodde att jag skulle börja rida så fick jag startsignalen tillbakadragen då ekipaget innan mig ville göra omstart, wihoo.. Men då fick jag vänja honom lite mer med ridhuset, speciellt nedre delen av läktaren som var lite creepy.
Men då jag väl fick hoppa så var han riktigt fin! Tog sprången ordentligt och hoppade på som attan. Till ett björkhinder, vars bommar väger typ 3 gram trodde jag att han skulle ta sitt berömda extrakliv, men han hoppade faktiskt av lite tidigare istället! Äntligen har jag lärt mig att hänga med i de sprången också ;) Och min häst är ju riktigt smart, han vet att de är trångt för honom i kombinationerna (med tanke på att han har en extremt stor galopp) så han stoppar alltid sig själv lite innan första hindret så det blir bra.
Till 6an så kom vi för nära då jag inte fick honom riktigt med mig ur svängen, min första tanke var "nej, nu river han och blir helt avstängd och allt går åt helvete." Men han hoppade faktiskt ovanligt stort och långt, och sedan efter hindret, till min förvåning, tog han tag i bettet och styrde mot nästa hinder med glädje!

Så en fin och felfri runda, och jag är så nöjd över min pånihest! Nu blir det lite uppehåll tills den 11e då vi åker till Uppsala för att tävla! :)

hans berömda "extra klivs" språng, och ja, jag hänger inte alls med ibland då, så stryk mig tack, för jag höll på att totalt åka av där :)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0