Riktigt besviken..

Jag hade tidigare tänkt skriva ett inlägg om att jag tyckte det var en riktig heder och med stor glädje jag fick tävla på Strömsholm på deras inomhus elittävling. Dessvärre så vart det kortlivat, jag var trots allt nöjd med ritten även om jag avbröt efter halva banan, men idag känner jag mig mer irriterad på Strömsholm.

Fick höra av en människa vi känner, nämner inga namn av respekt, att hinderhöjden legat fel. Jag hoppade en regional 110, en debut för våran del. Jag visste att banan kunde vara svår och teknisk, men tyckte den ändå var rolig och bra. Dock tyckte jag höjden och längden på oxrarna var lite läskiga, men jag har ju aldrig gått banan rill en 110, inte ens på ponny, då jag gick banan för b-ponnyerna och då var dem 1m.

Den informationen jag fick, var att många av hindrerna på banan låg på 120, och banan var byggd för att vara en 120. Hur kul käns det, nu i efterhand, att man fick debutera en 120 istället för en 110, när man var smått orolig innan tävlingen för att man skulle rida en 110? Tyckte min häst kämpade fantastiskt bra, och jag var nöjd ändå, men nu känner jag mig dubbet så nöjd med honom, han försökte fastän han knappast var redo för 120. Har en riktigt hjälte till häst, all creds till honom, samtidigt som jag förstår varför han vart orolig då jag krashade in i hindret, och att han var lite tillbaka framför varje hinder. Vi har inte tränat 120, vi har tränat inför 110.

Nej, riktigt besviken är jag på detta. Står det 110 så vill jag rida en 110, inte en 120. Då hade jag väl anmält mig till 120? Nej, ett stort tummen ner och en spark i röven ska dem ha för detta..

Ni får en gammal bild på oss, strunta i mig och se på snygghästen istället ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0