Träning.

Hoppträningen igår gick suveränt med Flunkus! Vi fick träna på att få hästarna lydiga och smidiga, dvs halt direkt från galopp, två skrittsteg och sedan galopp igen, i ett lugnt och samlat tempo utan att han hänger sig i handen. I slutet var han så jäkla fin, bar sig själv i en låg och öppen form, samtidigt som bakbenen var med. Kunde skritta runt hindrerna i riktig fin och avslappnad skritt.

Vi fick börja med att galoppera över en bom, 4 galoppsprång, en oxer och sedan 4 galoppsprång. Vi fick rida det åt båda hållen i ett väldigt lugnt tempo. Sedan fick vi träna på hoppning ur sväng, och sedan en långsida med räcken. Lilla Finken var så himlans fin! Vi hade bundit fast mina stigbyglar i sadelgjorden också så jag får ett bättre skänkelläge i språket, då jag tyvärr drar bak dem alldeles för långt.

Fick sådan bra känsla och han kändes så himlans fin och positiv, så jag hoppas att jag får samma, eller liknande känsla på tävlingen nu på lördag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0