Zombie gone human.

Har varit en så jäkla flippad dag igår. I lördags då jag kom hem från tävlingen så var jag halvtrött, men hade inte tid att vila då jag gjorde annat (kommer knappt själv ihåg vad?) Tror jag hann sova en halvtimma eller något. Sedan har jag ju min supergulliga kroniska insomnia som är tiptop just nu, så sov inte en enda blund inatt.

I morse hade vi morgonjouren i stallet, otroligt nog så var jag faktiskt väldigt pigg då, så jag mockade, fixade hö + vatten, fixade hästarnas täckesbyten, sopade halva stalelt (mamma gjorde andra hälften), krattade utanför logen och stallet.. Tror aldrig jag ens varit så effektiv på en jour någon gång? Väl hemma så fick jag 'äntligen' sova, vilket resulterades i 4 timmars sömn, då klockan ringde gladd klockan 14. Det var första gången jag verkligen vaknat upp och tänkt "Men för i helvete, varför ställde jag klockfan på ringning när jag är så trött?" Sen kommer jag ihåg att jag har körlektion klockan 15.

Körde runt lite i nån timma, gick faktiskt riktigt bra måste jag säga när jag gled runt. Då jag 'äntligen' var klar med körlektionen så var det tillbaka direkt till stallet. Rider inte Finken på mornarna då vi har jour och han bara ska skrittas av den enkla anledningen till att han blir helt knäpp då. Bara bockar, studsar och är helt uppmärksam. Så skrittade ut på honom då istället!

Ungefär hur vi brukar se ut då jag rider ut, + reflexväst på mig!


Oh well, imorn ska Flunkus vila, och jag ska försöka sova inatt... Försöka var det ja..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0