Jubileumsritten 2012

Jag och Sara fick äran att vara med och rida på Jubileumsritten 2012.
Kortfattat så är det en ritt som började i Skåne den 18 maj, 2012 som under 100 dagar ska rida genom hela Sverige och avsluta ritten på ingen mindre stans än Bodens Ridklubb! Vilken ära, eh? (: Ryttarna byter av varandra mellan varje distrikt, och det är distanslagen i varje län som har hand om att bära "scrollen" där alla ryttare som deltagit står med.

Hur som helst!
Vi skulle rida hem Ulle och Daydream från deras sommarbete söndagen den 26/8, på morgonen, eftersom att man måste rida genom staden och det inte är så många uppe vid den tiden, hähä.
Ulrika, som äger Daydream, hade så hört att även Jubileumsritten skulle rida mot BRK samma dag (vilket sammaträffade, va?), så hon ringde och lyssnade om det var okej om jag och Sara kom och mötte upp dem, vilket dem i sin tur var väldigt glada över!
 
Så, på söndag morgon så for vi till Vittjärv, och pysslade om hästarna innan vi började rida mot stan!


Daydream ville käka lite på min sko :c


Vi var lite tidiga, så vi väntade vid militärens hinderbana ett tag innan vi begav oss mot Garnis!


Sedan mötte vi upp Jubileumsryttarna! Så himla kul det var!


Jag och Daydream, tillbaka i stallet (med nöd och näppe...)! Trötta men glada! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0