Sneak peak

Okej, som bara några få vet så har jag jobbat hela sommaren med en story till en... ja, bok, eventuellt. Grejen är att jag skrev ungefär 50 sidor, innan jag insåg att jag inte ville att storyn skulle utspela sig på en skola - vilket har gjort att jag började om igen, haha. Så nu har jag skrivit ungefär femton sidor, och jag är betydligt mer nöjd med detta.

Jag vill inte skriva så mycket om det, trots att jag är övertygad om att läsarna på vår blogg inte direkt skulle ta handlingen och försöka göra något liknande av det, men det känns bättre att låta bli helt enkelt, haha. Det kommer i alla fall att utspelas i Newcastle upon Tyne, England, och vara inspirerat av typ... fantasy, skulle jag säga. Änglar och demoner, parallella världer, etc. Kommer bli awesome!
 
" 'Okej, först av allt: jag har ett namn. Och för att svara på din kommande fråga, så: nej, jag ger inte ut mitt namn till töntar som dig. För det andra så hörde jag inte någon bjuda in dig för att komma hit och förstöra vårt samtal, så du kan ju ta ditt trashiga lilla pick pack och dra härifrån.' Jag stod vänd mot honom, med ena handen på höften, och den andra gestikulerandes medan jag pratade, mest för att förtydliga att gänget bakom honom uppenbarligen saknade klass. Han vände blicken mot mig, varav ett leende letade sig fram på hans ansikte. Ett ansikte som gudarna verkade ha lagt lite extra tid på, för jag hade aldrig sett så perfekt dragna linjer tidigare. Jag svalde tungt när jag insåg att jag vad jag just hade sagt och försökte att inte se lika ångerfull ut som jag faktiskt var. Inte för att jag inte menade det, men för att leendet som avbildade sig framför mig inte var ett vänligt sådant. Han kanske gjorde ett försök att se road ut, men någonstans i de gråblå, mörka ögonen så såg jag att det var det absolut sista han var. Han liknade ett rovdjur som just satt ögonen på ett byte. Tyvärr, så råkade det bytet vara jag. "
- Nicoline möter Zacharias för första gången. Asdfghjkl, är så nöjd över hur jag har lyckats måla Zacharias personlighet att jag dör.

Nu ska jag spela Diablo III med Niclas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0