Tävlingen..

Tävlingen igår var både bra och dålig.

Det dåliga var bland annat att vi fick stressa rätt mycket då tävlingarna gick fortare än vi trodde. Väl på tävlingsplatsen så inser jag att jag glömt hans benskydd, min hjälm & spö i stallet i all hast! Så farfar var snäll och åkte iväg för att hämta det (stallet ligger knappt 15min från tävlingsplatsen.) 

Det bra var att Flunkus var riktigt fin! Lite okoncentrerad först på framhoppningen på räcket, men oxern klippte han som en antilop! Han var riktigt trevlig att rida, vilket han i princip alltid är på tävlingar.

Banan var tung, hindrerna var maxade och kombinationen var riktigt kort. Flunkus gjorde sitt bästa, men jag red lite som en kratta mot två hinder då han var stark och snabb, så två bommar poffade ner. Jag är ändå nöjd med honom, inte med mig själv, för jag kunde ha ridit bättre! Men hästen fötjänar en riktig klapp på halsen så himlans fin och duktig som han var. Koncentrerad på sin uppgift, letade verkligen hinder, och tyckte det var riktigt kul att hoppa! Han blir bara finare och roligare för varje tävling som går, åh, älskade häst!

Vill även tacka min tränare Rebecca för hon hjälpte mig på framhoppningen, både med mig själv och hästen, annars hade jag nog börjat lipa inne på banan så nervös jag var.. (på något jäkla konstigt sätt, är inte ofta nervös längre.. Tror det berodde på stressen, och jag var hungrig och trött..)



Framhoppningen på oxern, strunta i min otroligt fina sits då jag inte riktigt var beredd på språnget, men oxern är 1m och han bara flyyger, och ser så fin ut!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0