Träning.

Tränade idag, dressyr, för att få igång bakbenen och hans lydnad litegranna. Fick rida utan stigbyglar halva passet, och tillsist orkade inte min kropp riktigt med att köra utan, så vart tvungen att ta dem istället. (Ingen sömn + dåliga matrutiner = dålig kombination.)

Fick träna mycket på att få honom rak i kroppen, få med sig bakbenen och inte fuska så mycket! Fick rida med två dressyrspön, ett i varje hand (i början kändes det som att jag skulle ut och ro.) Sen fick han gå 3 steg sidvärts till vänster - direkt rakt fram - tre sidvärts till höger - rakt fram osv osv. Först i skritt, sen i trav. I skritten gick det bra tillslut, och sen i traven var vi vääldigt oense först. Han är ju känsligt för spöet, men då han inte flyttar petar jag lite lätt till honom, höll på att få mig en fin åktur då han bockade och jag körde utan stigbyglar, tur att man har balans!

I galoppen körde vi att han skulle ut med baken och jobba ordentligt, han gick fint lite till och från, lite väl tung, och jag som inte sovit fick det väldigt jobbigt. Måste köpa nya tyglar då mina har börjat glida så mycket. Kan inte smörja dem heller, för då blir dem bara halare. Blir ett par med gummi, även om jag hatar det för då kan jag inte rida utan handskar!

Han var väldigt fin i slutet, och då var både han och jag helt slutkörda. Han fick smaka bulle då Stinas mamma var snäll och bjöd oss, det var inte riktigt någon hit, men han smakade det iallafall!

Nu ska jag dö framför TV'n, och spela lite mer Skyrim. tjodelo.

Ni får en gammal bild från i somras då vi red dressyr, i Tretorn, jag vet att ni gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0