Fälttävlan.

 
Fick återigen efter ett par år bege mig mot Enköpings fältrittklubb för att försöka mig på att hoppa igen; fast denna gång med en häst som var större än ponnyn jag sist hade med mig!  En annan tränare också då min ordinarie Ellen Bruunes flyttade för tidigt ner igen i landet.

Först var man ju nervös för att han är lite fjompig ibland i skogen och ska minnsan inte gå i närheten av buskar för dem äter upp en ifall man nuddar dem! Men jises, vilken hjälte till häst man har! Han hoppade allt, lite bråkig på första nedhoppet men det hade jag faktiskt förväntat mig; han verkligen hatar att gå i nedförsbackar, han försöker undvika det då vi klättrar också till alla odds. Men efter lite övertalning på det, och sen så hoppade han så fint och duktigt hela träningspasset på alla hinder!
Fick hoppa alla möjliga hinder, tror de högsta vi fick hoppa på låg nå runt 115 vilket han klippte som ingenting! Han fick väldigt fina lovord att han hade kapacitet och en stor galopp, och att han såg väldigt rolig ut att rida, rolig as in den positiva varianten!

Så nu är jag supertaggad på att starta fälttävlan nästa år också, eftersom säsongen är nästan slut så ska jag träna lite mer sen nästa år blir att ta fälttävlanskortet och sedan komma ut och tävla, scheisse, det ska bli så galet roligt!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0